niedziela, 9 lutego 2014

Kotlet drobiowy inaczej



To kolejna pozycja w moim osobistym menu, którą zostałam skuszona przeglądając książkę wydaną po drugiej edycji Masterchefa. Pani Beata proponuje w niej więcej dań, które są proste a jednocześnie mniej tradycyjne. Stanowią dla mnie bazę do tworzenia czegoś na ich kształt i tak też zrobiłam z kotlecikami. Lubczyk zastąpiłam pietruszką i stwierdzam, że to doskonałe połączenie.




Potrzebujemy tylko:


  • 2 piersi kurczaka (ok.400-500 g)
  • 2 łyżki przyprawy typu maggi
  • garść dość drobno posiekanej natki z pietruszki
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • bułka tarta
  • tłuszcz do smażenia (ja stosuję olej rzepakowy)


Mięso kroimy w drobną kostkę (ok. 1 cm), mieszamy je z maggi i pietruszką a następnie umieszczamy
w lodówce na co najmniej godzinę. Tuż przed usmażeniem dodajemy do powyższych składników jajko i mąkę ziemniaczaną. Mieszamy, formujemy niezbyt duże porcje w dłoni i obtaczamy je w bułce. Nasze kotleciki układamy na dobrze rozgrzanej patelni i smażymy aż się ładnie zarumienią. Można zrobić je trochę wcześniej i umieścić w gorącym (ok 100 stopni) piekarniku aby zachowały temperaturę. Z podanych składników wychodzi 8-10 niewielkich porcji ale na pewno nikt nie zatrzyma się na jednej więc jeśli planujecie obiad na więcej niż 3 osoby lepiej podwoić zalecaną ilość.





2 komentarze:

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów